Diakon till Hedlundakyrkan

Hedlundakyrkan hälsar Johanna Sinclair välkommen som ny diakon i församlingen. Johanna får presentera sig själv här.

Jag heter Johanna Sinclair och har nu börjat jobba som diakon i Hedlundakyrkan. Detta är min första tjänst som diakon, jag har tidigare jobbat som förskollärare ca. 20 år.

Jag kommer närmast ifrån en liten by som heter Tofteryd som ligger utanför Skillingaryd/Vaggeryd söder om Jönköping. Jag har också bott i Karlstad och är uppvuxen i Hjo. Så den södra delen av Sverige känner jag till ganska bra och nu ser jag fram emot att lära känna de norra delarna bättre också. Så jag följer gärna med på utflykter för att besöka olika trevliga platser i närområdet.

Min inriktning är barn, ungdom och familj. Det som jag mest vill jobba med är scouting och språkcafé. Jag vill även få möjlighet att utveckla gudstjänsterna.

Jag hoppas på många spännande och berikande möten i församlingen.
Kontakta mig gärna om ni vill veta något mer eller om vi ska diskutera kring något intressant idé.

Mina kontaktuppgifter finns på sidan Kontakt.